6 powodów, dla jakich Twoja firma powinna być na Facebooku

3 minut (prognozowany czas czytania)

Wielu marketerów, przedstawicieli działu marketingu w firmach lub przedsiębiorców, na pytanie o to, dlaczego w swojej strategii marketingowej powinni przeznaczyć miejsce na działania na portalu społecznościowym Facebook, odpowiada wymijająco lub ma przygotowaną odpowiedź typu „wszyscy są na Facebooku, więc my też musimy”. Nie jest to prawda, ponieważ w wielu branżach Facebook może pełnić znikomą rolę lub nie przynosić żadnych efektów biznesowych. Warto jednak zapoznać się z powodami, dla których taka obecność rzeczywiście może mieć sens i być efektywna. Kto wie, może posłużą one do przekonania zarządu do założenia profilu i regularnej aktywności?

Konkurencja

Częstym czynnikiem, dla którego dana firma jednak decyduje się na działania w mediach społecznościowych, jest to, że obecna jest tam już jej konkurencja. Nigdy nie jest za późno na to, by dołączyć do peletonu – nawet jeżeli konkurenci mają wspaniale rozwinięte profile i świetnie zaangażowane społeczności wokół marki, nadal znajdzie się kawałek tortu dla Twojej firmy. Działaj w oparciu o strategię i cierpliwość, a w krótkim czasie zauważysz pierwsze efekty.

Możliwości promocji

Facebook daje ogromne możliwości promocji i targetowania treści na odpowiednie grupy docelowe. Dzięki bardzo rozwiniętemu panelowi reklamowemu możliwe jest ustawienie efektywnej i efektownej kampanii reklamowej, która zaangażuje grupy docelowe najbliższe strategii marki. Tego typu reklama niejednokrotnie okazuje się tańsza i bardziej skuteczna niż kreacje w telewizji czy radiu, w których zasięgu nie da się precyzyjnie zawęzić.

Atrakcyjne przedstawienie oferty

Zapomnij o bannerach, ulotkach czy plakatach. W mediach społecznościowych Twoja oferta może być przedstawiona na wiele atrakcyjnych sposobów, takich jak:

  • photo post – publikacja treści z dodanym zdjęciem
  • link post – publikacja treści z dodanym zdjęciem oraz bezpośrednim linkiem
  • carousel post – publikacja treści z kilkoma dodanymi zdjęciami i linkami, która wygląda jak karuzela/ruletka/galeria
  • offer – ukazanie oferty do wykorzystania w sklepie online lub stacjonarnym
  • store visit – publikacja mapy z zaznaczonymi oddziałami i lokalizacją w czasie rzeczywistym

Facebook oferuje niemal nieograniczone możliwości testowania formatów reklamowych, a grzechem marketera jest z nich nie skorzystać.

Feedback i badanie potrzeb

Feedback – czyli informacja zwrotna – jest podstawowym elementem analizy i optymalizacji obsługi klienta i działań w mediach społecznościowych. Facebook dzięki publikacji zarówno treści, jak i komentarzy w czasie rzeczywistym, może być jedną z najbardziej skutecznych platform przydatnych dla poznawania informacji zwrotnej oraz badania potrzeb potencjalnych i obecnych klientów.

Budowanie społeczności

Niedrogi koszt dotarcia, ogromny zasięg i liczebność grup docelowych sprawiają, że budowanie społeczności wokół marki za pomocą mediów społecznościowych jest niesłychanie proste i wręcz nielimitowane. Atrakcyjne treści przyciągają nowych odbiorców, którzy lojalnie mogą angażować się w życie marki i wchodzić w interakcje, co może przełożyć się na sprzedaż i cele biznesowe firmy.

Możliwość tworzenia grup i wydarzeń

Facebook to nie tylko strony, popularnie nazywane fanpage’ami (mimo, że ich poprawna nazwa to Facebook Page), ale i grupy oraz wydarzenia. Dzięki wykorzystaniu potencjału grup, w jeszcze szybszy i łatwiejszy sposób można utworzyć społeczność, która nie będzie ograniczana zasięgami organicznymi (czyli takimi, które na stronach uznawane są za zasięgi bez płatnej promocji; ten wskaźnik stale spada i nie zanosi się na zmianę tendencji). Wydarzenia mogą być świetnym sposobem na dodatkowe interakcje oraz wzrost zaangażowania w życie marki w mediach społecznościowych.

To jedynie 6 powodów, jakie warto rozważyć w przypadku braku jednomyślnej decyzji o obecności w mediach społecznościowych. Nie tylko Facebook, ale i wiele innych platform, potrafi dostarczyć potencjał komunikacyjny niezdolny do porównania z innymi kanałami promocji. Nie dziwi zatem fakt zaawansowanych działań ze strony marek i aktualizowania strategii o aktywność w mediach społecznościowych.

Masz pytanie? Chcesz napisać komentarz?

Skorzystaj z poniższej opcji :)

Dodaj komentarz

avatar