Jak stworzyć wydarzenie na Facebooku?

10 minut (prognozowany czas czytania)

Ten artykuł napisałem po to, aby dostarczyć Tobie konkretnych porad, jak stworzyć wydarzenie na Facebooku. Pokażę Ci, krok po kroku, jak technicznie i marketingowo przygotować wydarzenie do promocji. Jeśli opanujesz całą wiedzę zawartą w tej publikacji, Twoje wydarzenie będzie atrakcyjniejsze w oczach klientów.

Z pewnością jako przedsiębiorca posiadasz wiele pomysłów na rozwój własnej firmy. Być może jednym z takich pomysłów jest zorganizowanie wydarzeń stacjonarnych lub internetowych. Pojawia się wizja i motywacja do działania. Wyznaczyłeś termin swojego wydarzenia i martwisz się, że będzie małe zainteresowanie. Co więcej, blokują Cię umiejętności graficzne. Od czego powinieneś zacząć?

Zanim pokażę Ci, jak stworzyć wydarzenie na Facebooku, powinienem wyjaśnić Ci bardzo ważną kwestię. Samo opublikowanie wydarzenia nie przyniesie Ci żadnych korzyści finansowych. Efektem Twoich działań biznesowych musi być generowanie przychodu w firmie. Natomiast efektem skutecznego wydarzenia na Facebooku są klienci, którzy zostawią u Ciebie pieniądze. Publikacja wydarzenia jest pierwszym krokiem, dzięki któremu odbiorcy dowiedzą się o nowych inicjatywach. Promocja odpowiada za dotarcie do kolejnych osób. Jeśli promocja wydarzenia nie przyprowadziła nowych odbiorców, to coś jest nie tak.

Skuteczne wydarzenie na Facebooku to połączenie kilku dziedzin: grafiki, copywritingu i strategii. Są to trzy kluczowe elementy, dzięki którym marketing na Facebooku będzie wartościowy.

1 krok: Od czego zacząć?

Działając bez celu nie osiągniesz tego, czego oczekujesz. Powinieneś mieć jasno sprecyzowane informacje organizacyjne i plan promocji. Bez tego ani rusz. Użytkownik, który dołączy do wydarzenia, powinien otrzymać dostęp do niezbędnych wiadomości.

Zdecyduj, jakie efekty chcesz osiągnąć, do kogo kierujesz swoją ofertę i jakie korzyści otrzyma klient. Przygotowałem listę pytań, które nakierują Cię do tego, aby stworzyć mini biznesplan. Koncepcyjna praca ma ułatwiać Tobie przeprowadzenie wydarzenia. Efektem ubocznym może być to, że postanowisz udoskonalić swoje przedsięwzięcie, ponieważ odkryjesz coś nowego.

Teraz weź kartkę papieru i odpowiedz na poniższe pytania:

  • Kim jest Twój idealny klient?
  • Jakie korzyści otrzyma klient?
  • Jakie są trzy najważniejsze korzyści?
  • Jakie problemy Twojego klienta rozwiązujesz podczas wydarzenia?
  • Jaki posiadasz budżet na promocję?
  • Czy podobne przedsięwzięcia organizuje Twoja konkurencja? Jeśli tak, to co w Twoim wydarzeniu jest unikatowego?
  • Gdzie odbywa się wydarzenie?
  • Ile trwa wydarzenie?
  • Czy jest dostępny bezpłatny parking dla uczestników?
  • Kto jest osobą kontaktową?
  • Jaka jest cena wydarzenia? Do kiedy jest otwarta lista zapisów?

 

Zacznijmy praktyczną pracę z wydarzeniem. Pierwszy krok to jego utworzenie. Przejdź do swojego fanpage i przejdź do zakładki „Wydarzenia”, a następnie kliknij w niebieski przycisk „Utwórz wydarzenie”.

Po kliknięciu w ten przycisk, Twoim oczom ukaże się nowe okienko.

Oto pola, które powinieneś wypełnić:

  1. Zdjęcie lub film wydarzenia – o wiele skuteczniejszą formą przyciągnięcia wzroku użytkownika jest wideo. W drugim kroku omówimy, jak możesz stworzyć grafikę.
  2. Nazwa wydarzenia – powinna być jasna, ale też magnetyczna. Fragment wydarzenia, w której jest umieszczona nazwa eventu, jest czytana najczęściej. Jeśli nie będzie ona precyzyjna, użytkownicy nie odczują tak dużej ciekawości. W tytule powinna wybrzmieć korzyść lub grupa docelowa, np. „Zdrowa kuchnia – jak gotować zdrowo dla swojej rodziny?”, „GetSales – marketing internetowy od podstaw”, „BeautyWoman – warsztaty makijażu domowymi sposobami”.
  3. Lokalizacja – podaj adres, gdzie będzie przeprowadzane wydarzenie. Na tej podstawie Facebook utworzy mapkę do tej lokalizacji.
  4. Częstotliwość – polecam, abyś wybrał opcję „Jednorazowo”, nawet w przypadku cyklicznych wydarzeń. Wydarzenia cykliczne charakteryzują się tym, że można podawać wiele terminów. Na fanpage’u z listą wydarzeń pokaże się tylko jeden kontener z wieloma datami. W przypadku, gdy stworzysz wiele wydarzeń jednorazowych, wówczas Facebook wyświetli je jako osobne kontenery. Efektem tego tricku jest to, że użytkownik ma poczucie, iż firma organizuje naprawdę wiele wydarzeń i jest aktywna. Zwiększasz swoją wiarygodność.
  5. Opis – zachęć użytkowników. Jest to ważna część, po której użytkownik powinien poczuć potrzebę uczestnictwa. Oczywiście ruch, który pozyskasz na wydarzenie będzie tylko skalował informacje, dlatego korzystaj z emotikonek. Użytkownicy nie czytają tekstów od deski do deski. Tekst powinien zachęcać głównie przez nagłówki. Więcej na ten temat w trzecim kroku.
  6. Kategoria – wybierz odpowiednią kategorię.
  7. Słowa kluczowe –  wydarzenie będzie możliwe do wyszukania przez wyszukiwarkę dzięki wybranym słowom kluczowym
  8. Wiadomości – dzięki tej opcji włączysz możliwość wysyłania wiadomości na messengerze.
  9. Typ biletów – wybierz odpowiedni sposób zapisów.

2 krok: Jak przygotować grafiki na Facebooku?

Rekomendowany rozmiar obrazka wyróżniającego to 1920 x 1080 pikseli (16:9). Taki rozmiar powinna mieć grafika, którą załadujesz na Facebooka.

Nie musisz być profesjonalnym grafikiem z bogatym doświadczeniem, aby umieścić w swoim wydarzeniu świetną grafikę. Wystarczy, że skorzystasz z jednego z poniższych narzędzi:

Adobe Spark

Adobe posiada swój bezpłatny program. Możesz skorzystać bez żadnych zobowiązań. Nawet nie musisz być subskrybentem komercyjnych programów. Dzięki Adobe Spark wygenerujesz grafiki social media, ulotki, kolaże, galerie, a nawet wideo. Adobe Spark to nie tylko program do edycji grafiki 2D, ale także do obróbki wideo. Jeśli chcesz przetestować to narzędzie, kliknij w ten link.

Canva.com

Jest to najpopularniejszy generator do projektowania grafiki. Interfejs jest bardzo prosty, więc szybko zrozumiesz, w jaki sposób poruszać się w programie. Działanie Canvy jest podobne do Adobe Spark. Dzięki niej zaprojektujesz wszystkie grafiki, które są Ci potrzebne do promocji firmy w sieci, a szczególnie do opublikowania wydarzenia na Facebooku. Możesz założyć bezpłatne konto klikając w ten link.

Crello

Mało znana aplikacja na polskim rynku. Pomimo tego, że nie cieszy się taką popularnością jak Canva.com, to posiada wiele znakomitych opcji. 12 000 gotowych szablonów, które możesz dostosować na swoje potrzeby. Dzięki Crello stworzysz grafiki statyczne i animacje. Spróbuj wykonać samodzielnie grafikę, a zobaczysz, że nie ma w tym nic strasznego. Aby to zrobić, kliknij w ten link.

PromoRepublic

W PromoRepublic został stworzony generator grafik. Czym zatem różni się on od poprzednich narzędzi? Posiada planner treści na różnych portalach social media, tj. Twitter, Facebook, Pinterest i LinkedIn. Wszystko w jednym miejscu. Kliknij w link, aby przejść do portalu.

Shakr

Dzięki Shakr stworzysz wideo w tle oraz wideo animacje, które wykorzystasz w całej komunikacji promocyjnej przed wydarzeniem. Wypróbuj kliknijąc w ten link.

Więcej ciekawych programów wyszukasz na podstronie Brand24: https://brand24.pl/narzedzia-do-tworzenia-grafiki-w-social-media/

3 krok: Jak przygotować teksty na wydarzenie?

Skupimy się teraz na dopracowaniu wydarzenia stosując odpowiednie teksty. Oprócz pola „Opis”, w którym możesz dołączyć dłuższy tekst, jest jeszcze jedno miejsce, które możemy mądrze zagospodarować, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Jest to grafika w tle.

Grafika w tle

Jakie informacje umieścić na grafice w tle wydarzenia? Bardzo ważna jest równowaga obrazu i treści. Odradzam, aby ładować tylko sam obrazek. To nic nie wniesie w Twoich działaniach promocyjnych. Z drugiej jednak strony za dużo informacji wprowadzi chaos.

Oto kilka zasad, które powinieneś zapamiętać:

  • umieść tytuł wydarzenia – użytkownik zwraca w pierwszej kolejności uwagę na tytuł wydarzenia, datę i jego popularność.
  • dodaj szczegóły organizacyjne – np. datę i lokalizację. Wprowadzi to natychmiastową selekcję użytkowników, a użytkownicy szybko zweryfikują, czy będą mogli uczestniczyć w wydarzeniu.
  • obraz powinien przedstawiać rozwiązanie problemu i być ściśle powiązany z grupą docelową – jeśli Twoje produkty i usługi są powiązane z konkretnymi odbiorcami i wyraźnie to sygnalizujesz, to zbliżasz się do nich. Jest to znacznie skuteczniejsze niż dotarcie z reklamą do ogółu.

Opis

Czy tekst może wyglądać ładnie? Za pomocą narzędzia Lipsum.com skopiowałem łaciński tekst i wkleiłem do pola „Opis”. Obecnie tekst jest niesformatowany, nieczytelny i nie przyciąga żadnej uwagi. Powiem więcej: nawet odpycha i budzi negatywne wrażenie.

 

Zobacz, jak świadomie edytować treść, dzięki kilku zasadom formatowania tekstu.

Oto kilka zasad, które powinieneś wdrożyć:

  1. Stosuj emotikony – klikając w ten link, zostaniesz przekierowany do bezpłatnego generatora emotikonek. Co ciekawe, możesz je stosować na Facebooku i LinkedIn.
  2. Rób odstępy co 3-4 linijki – tekst stanie się czytelniejszy. Podziel fragmenty tematycznie tak, aby akapity stanowiły spójną całość.
  3. Nagłówki oddziel interlinią – dzięki temu przyciągniesz większą uwagę.

 

Jak przygotować tekst zgodny z marketingowymi standardami?
Poznaj schemat budowy tekstu sprzedażowego metodą AIDA.

  • ATTENTION – przyciąganie uwagi
  • INTEREST – budowanie zainteresowania
  • DESIRE – wzbudzanie pożądania
  • ACTION – wezwanie do działania

Napisanie oferty AIDA nie będzie dla Ciebie wyzwaniem, jeśli zrozumiesz, jakie elementy powinny być w nim zawarte. AIDA bazuje na wzbudzaniu ważnych stanów emocjonalnych, które mają wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. Masz dzięki temu wpływ na zainteresowanie, podtrzymanie ciekawości, czy wzbudzenie potrzeby. Oto, o co możesz się zatroszczyć:

  1. nagłówek – pierwsze zdanie widoczne w opisie powinno budzić zainteresowanie. Główny nagłówek może zawierać cyfrę, aby pokazać fakty. Nagłówek może być skierowany do społeczności lub potrzeb. Oto kilka przykładów:
    • „Poznaj 3 sposoby na zrealizowanie wszystkich postanowień noworocznych”
    • „3 godzinny warsztat, dzięki któremu zrozumiesz, jak zdrowo się odżywiać”
    • „Każda kobieta kocha i chce być kochana. Podczas warsztatów pokażemy Ci, jak przygotować prezenty na dzień mamy”
  2. co otrzyma klient? – w widocznym miejscu powinna znaleźć się sekcja mówiąca o korzyściach – zauważ, że jeśli umieścisz więcej tekstu, to Facebook wykadruje część i umieści link „Zobacz więcej”.  Pisz językiem korzyści – niech tekst opowiada o problemie i rozwiązaniu.
  3. wezwanie do akcji – tekst powinien być zakończony wezwaniem do akcji, np. „zapisz się klikając w ten link. Mamy dostępnych tylko 20 miejsc”.

4 krok: Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Kroki, które podejmiesz są uzależnione od Twoich indywidualnych możliwości, budżetu i strategii marketingowej. Najprostszą i najtańszą opcją jest użycie swoich obecnych kanałów komunikacji z odbiorcami, np. fanpage, LinkedIn. Nie zapomnij o gronie Twoich klientów. Czasami lepiej jest odświeżyć relacje z klientami sprzed lat, niż inwestować kilkaset złotych na promocję, aby pozyskać nowe twarze.

Jeśli jesteś zaawansowanym użytkownikiem Facebooka, skorzystaj z Business Manager i opublikuj reklamę promującą wydarzenie. Dzięki wyżej wymienionym portalom możesz przygotować również serię postów, które regularnie będziesz publikować w swoich kanałach social media.

Pamiętaj tylko, aby zadbać o wszystkie materiały o wiele wcześniej i nie działać na ostatnią chwilę. Moim zdaniem powinieneś miesiąc przed wydarzeniem mieć przygotowaną całą infrastrukturę.

Podsumowując

Jak widzisz, jeśli podzielisz duże zadanie na proste czynności, staje się to o wiele prostsze. Zadbaj o jakość graficzną i merytoryczną. Opracuj solidne korzyści dla Twoich potencjalnych klientów, pokaż je poprzez atrakcyjną grafikę, a wisienką na torcie będzie wartościowy tekst.

Masz pytania? Zadaj je w komentarzu. Chętnie odpowiem.


Kamil Marczyński

Właściciel agencji interaktywnej Convertio, oficjalny partner SalesManago, grafik. Specjalizuje się w tworzeniu stron i sklepów internetowych, które są szczególnie zoptymalizowane pod kątem sprzedażowym. Współpraca z wieloma trenerami sprzedaży i biznesu pozwoliła Kamilowi zdobyć zaplecze wiedzy marketingowej. Aktywnie dzieli się wiedzą na swoim blogu.

Masz pytanie? Chcesz napisać komentarz?

Skorzystaj z poniższej opcji :)

avatar