Jak dodać firmę do Google Maps? – Google Moja Firma i Mapy Google

5 minut (prognozowany czas czytania)

Zacznijmy od złej wiadomości – nawet najlepsze produkty i usługi nie odniosą spektakularnego sukcesu, jeśli nikt się o nich nie dowie. Podobnie jest z samymi firmami, które za nimi stoją. Dobra wiadomość natomiast jest taka, że w dobie Internetu coraz łatwiejsza o skuteczne promowanie sklepu internetowegoWarto zacząć od postaw i zadbać zarówno o wizytówkę w Google Moja Firma, jak i znacznik w Mapach Google. I o tym właśnie opowiem w tym artykule.

Google Moja Firma – jak dodać wizytówkę do Google Maps krok po kroku

Jeśli działasz na określonym obszarze, widoczność Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania i na Mapach Google w zasadzie jest koniecznością. To świetny sposób na uzupełnienie działań ukierunkowanych na pozycjonowanie strony internetowej i wyróżnienie się z tłumu. Pod warunkiem, że zrobisz to dobrze.

Pewnie nie zaskoczy Cię fakt, że do stworzenia własnej wizytówki potrzebny będzie adres firmy. Może być to siedziba biura, czy adres zamieszkania – ważne jest jednak, by “dostosować” adres do miejsca, w którym faktycznie działa Twoja firma. Mam na myśli to, że przypisanie firmy do jednej z podmiejskich miejscowości nie pomoże zbytnio, jeśli chcesz oferować (i promować) swoje usługi na przykład na terenie Warszawy. Wtedy bowiem wizytówka nie wyświetli się na zapytania osób, które szukają podobnych firm w stolicy – a na tym właśnie powinno Ci zależeć. Pamiętaj jednak, że podając konkretny adres należy mieć możliwość odebrania kierowanej na niego poczty. W ten sposób otrzymasz później kod weryfikacyjny, o czym powiem za moment.

Dodawanie firmy do Google Moja Firma

Adres ustalony? Wejdź na stronę Google Moja Firma i zacznij działać.

Pierwsze, co musisz zrobić po kliknięciu “Zacznij teraz”, to wprowadzić nazwę firmy. Jeśli podczas jej wpisywania nie pojawi się żaden wynik, który świadczy o istnieniu takiej wizytówki – możesz śmiało zabrać się za jej uzupełnianie. Warto jednak uwzględnić “niepełną” nazwę firmy, która będzie wyświetlana internautom (na przykład bez imienia i nazwiska, jeśli posiadasz działalność jednoosobową). Można za to rozważyć dodanie branży czy typu działalności, co ułatwi identyfikację firmy (np. “Agencja reklamowa”).

Następnie musisz dodać swój adres oraz ustalić, czy dostarczasz swoje produkty do klientów i świadczysz u nich swoje usługi, a także wskazać obszary, jakie przy tym obsługujesz.

Równie ważny krok polega na wyborze kategorii, która najlepiej opisuje Twoją firmę. Ułatwi ona późniejsze wyświetlanie firmy w odpowiedzi na konkretne zapytania internautów. Początkowo możesz wybrać tylko jedną – po weryfikacji wizytówki natomiast można ją zmienić i dodać kilka nowych.

Kolejny krok to wskazanie danych kontaktowych, które chcesz wyświetlać klientom, tak by ułatwić im kontakt z Twoją firmą. Nie jest to konieczne, ale na pewno warte dodania.

Ostatni krok to weryfikacja wprowadzonych danych. Oprócz sprawdzenia poprawności wszystkich informacji – ma ona na celu późniejsze zarządzanie wizytówką i jej faktyczną widoczność na stronie z wynikami wyszukiwania. Najczęściej wybieranym (i często jedynym dostępnym) sposobem weryfikacji jest wysłanie na podany adres listu z kodem weryfikacyjnym. Choć zweryfikowanie konta można odłożyć na później, warto pamiętać o tym, że poczta nie trafi do Ciebie w mgnieniu oka. Po otrzymaniu kodu wystarczy wpisać go w przeznaczonym do tego miejscu.

Gotowe! Masz już wizytówkę w Google Twoja Firma.

Dlaczego warto zainwestować swój czas w tworzenie wizytówki w Google?

  • Utworzenie wizytówki nie wymaga wiele wysiłku, umiejętności czy spędzania długich godzin na konfiguracji. Jeżeli z wyprzedzeniem przygotujesz wszystkie wymagane informacje, uzupełnienie profilu zajmie kilka minut, a efekt będzie widoczny niemal od razu.
  • Wizytówka wyświetla się w wynikach wyszukiwania nad, lub obok, standardowych wyników. Taka ekspozycja zapewnia dodatkową widoczność i wyróżnienie wizytówki na tle pozostałych linków. Jeśli wizytówka zawiera całość potrzebnych danych, Twój potencjalny klient od razu zobaczy nie tylko Twój adres czy numer telefonu, ale i godziny otwarcia – co może być ważnym aspektem, jeżeli planuje wizytę w Twoim biurze lub oddziale.
  • Większość Twoich konkurentów posiada już wizytówkę w Google My Business – a to dostateczny powód, by nie zostawać w tyle i do nich dołączyć. To szczególnie istotne, jeżeli Twoja działalność niejako sąsiaduje z konkurencją, lub umiejscowiona jest w punkcie strategicznym dla rozwoju biznesu.
  • Założenie wizytówki jest bezpłatne, a może napędzić wartościowy ruch ze strony potencjalnych klientów.
  • To narzędzie wyraźnie wspierające działania z zakresu pozycjonowania strony w Google. W dobie niewielu bezpłatnych lub małobudżetowych aktywności dla pozycjonowania, Google Moja Firma wydaje się idealnym i wręcz koniecznym do implementacji rozwiązaniem.
  • Każdy zalogowany użytkownik Google będzie mógł pozostawić swoją recenzję, a w ten sposób marka może budować wiarygodność i zaufanie. Internauci szukają takich opinii i ufają rekomendacjom.
  • Potencjalni klienci mogą zobaczyć także zdjęcie Twojej siedziby, co może ułatwić im fizyczne znalezienie firmy w rzeczywistości.
  • Wizytówki można założyć zarówno dla firm z fizyczną lokalizacją, jak i dla tych, które świadczą swoje usługi u klientów. Rozszerza to pole do działania!

Od teraz wizytówka Twojej Firmy będzie wyświetlała się w Google Maps

Jeśli nie masz pewności, czy Twoja firma kwalifikuje się do stworzenia wizytówki, lub chcesz wiedzieć więcej – sprawdź wskazówki na temat umieszczania informacji w Google Moja Firma. Powodzenia!


Kamil Marczyński

Właściciel agencji interaktywnej Convertio, oficjalny partner SalesManago, grafik. Specjalizuje się w tworzeniu stron i sklepów internetowych, które są szczególnie zoptymalizowane pod kątem sprzedażowym. Współpraca z wieloma trenerami sprzedaży i biznesu pozwoliła Kamilowi zdobyć zaplecze wiedzy marketingowej. Aktywnie dzieli się wiedzą na swoim blogu.

Masz pytanie? Chcesz napisać komentarz?

Skorzystaj z poniższej opcji :)

avatar