Jak stworzyć konto firmowe na Instagramie?

8 minut (prognozowany czas czytania)

Pewnie każdy posiadacz smartfona przynajmniej raz słyszał o Instagramie, czyli aplikacji do dzielenia się zdjęciami z innymi jej użytkownikami.

Jest ona od lat wykorzystywana przez celebrytów i influencerów do promowania ich lifestyle’u. Od jakiegoś czasu istnieje możliwość utworzenia tak zwanego profilu firmowego na Instagramie. Opcja ta została wprowadzona na fali rosnącej popularności aplikacji i używania jej przez firmy do promowania swoich produktów i usług.

Czy profil firmowy na Instagramie sprawdzi się jako narzędzie do pozyskania nowych klientów i utrzymania kontaktu z innymi dla Twojej marki?

Odpowiedź brzmi TAK! No prawie… Wszystko zależy od tego jak poprowadzisz swój profil. Ale do tego wrócimy w dalszej części poradnika. Teraz skupmy się na tym jak stworzyć dobrze działające konto firmowe na Instagramie. Te 6 prostych kroków przeprowadzi Cię przez ten proces. Zapraszam do lektury 🙂

Krok 1. Utwórz konto na Instagramie

Pierwszym etapem jest oczywiście zalogowanie się do aplikacji. Jeśli nie posiadasz profilu na Instagramie, po ściągnięciu aplikacji z Google Play lub z AppStore musisz się zarejestrować, by móc korzystać z portalu. Rejestracja jest równie prosta jak w innych, podobnych mediach społecznościowych i nie powinna Ci sprawić większych problemów. Jeśli jesteś zarejestrowany musisz jedynie się zalogować.

konto firmowe na instagramie
Logowanie do aplikacji mobilnej Instagram. Opracowanie własne.

Krok 2. Przejdź do swojego profilu

Po uruchomieniu aplikacji wchodzimy na swój profil. Tam znajdziemy wszystkie opcje potrzebne do stworzenia strony firmowej na Instagramie.

Prywatny profil na Instagramie
Prywatny profil na Instagramie. Opracowanie własne.

Krok 3. Dalsze ustawienia

Po wejściu na nasze konto klikamy w ikonkę opcji w prawym górnym rogu ekranu, po czym wchodzimy w ustawienia. Opcja ta jest umieszczona na dole strony.

Jak wejść w ustawienia na Instagramie
Jak wejść w ustawienia na Instagramie. Opracowanie własne.
Ustawienia Instagramu
Ustawienia Instagramu. Opracowanie własne

Krok 4. Przełącz profil prywatny na konto firmowe

Następnie w Ustawieniach wyszukujemy opcję „przełączenie na konto firmowe”. Po kliknięciu otrzymamy możliwość wybrania profilu firmy z kilku opcji.

Konto firmowe na instagramie
Konto firmowe na Instagramie. Opracowanie własne
Kategorie profilu firmowego na Instagramie
Kategorie profilu firmowego na Instagramie. Opracowanie własne

Krok 5. Uzupełnij konto na Instagramie danymi firmy

Kolejnym krokiem jest dodanie numeru telefonu, który będzie wyświetlany użytkownikom gdy wejdą w odpowiednią opcję na Twoim profilu. Poniżej znajduje się opcja, która umożliwia dodanie adresu siedziby firmy oraz adresu e-mail. Te można dodać lub edytować również później.

Konto firmowe na Instagramie
Konto firmowe na Instagramie. Opracowanie własne

Konto firmowe na Instagramie

 

Krok 6. Integracja z Facebookiem

Ostatnim krokiem jest połączenie Twojego konta firmowego na Instagramie ze stroną firmową na Facebooku. To połączenie umożliwia migrację użytkowników między portalami i pozwala im na dokładniejsze zapoznanie się z Tobą oraz Twoją marką. Jeśli nie posiadasz jeszcze strony firmowej na Facebooku, istnieje możliwość automatycznej jej kreacji w tym kroku.

Pamiętaj, że będzie to tylko szkielet , który będziesz musiał wypełnić wszystkimi potrzebnymi z punktu widzenia klienta informacjami. Istnieje też możliwość zignorowania tego połączenia, choć daje tyle korzyści iż osobiście odradzam Ci tą decyzję.

Konto firmowe na Instagramie połączone z Facebookiem
Konto firmowe na Instagramie można łatwo połączyć z Facebookiem. Opracowanie własne

I to by było na tyle! Możesz się już cieszyć świeżą i czystą kartą jaką jest Twój profil firmowy na Instagramie. W dalszej części opowiem Ci jak trzymając się kilku prostych zasad zapełnić ją wartościową zawartościom, która przyciągnie nowych klientów.

Jak dobrze prowadzić firmowe konto na Instagramie?

To dobre pytanie. Aby Twoje konto na Instagramie przynosiło Ci wielu klientów, na samym początku musisz wejść w ich skórę. Zadaj sobie kilka pytań i spróbuj na nie odpowiedzieć. Kim jest mój klient? Jakie są jego zainteresowania? Co mogę mu zaoferować? Czym się wyróżniam na tle konkurencji? Co chciałby zobaczyć na moim profilu?

Odpowiedzi mogą się wydać banalne, ale dzięki nim, określisz swoją grupę docelową, oraz w jaki sposób najefektywniej dotrzeć do nowych użytkowników.

Pamiętaj że Instagram to medium przede wszystkim wizualne, skupiające się na publikacji zdjęć oraz filmów. Opisy zdjęcia są zatem marginalizowane i czytane jedynie przez użytkowników, których zainteresował obraz. Skup się więc na nim, bo to on wyróżni Cię spośród innych profili.

Wygląd firmowego profilu jest Twoją wizytówką!

Twój profil na Instagramie jest najlepszą reklamą dla firmy. To właśnie on pokaże Twoją markę w dobrym świetle użytkownikowi, który po obejrzeniu zawartości dostarczonej przez portal, jest zainteresowany jej działalnością. Po pierwsze wybierz nazwę, która będzie mocno identyfikowana z marką, którą chcesz promować.

W zdjęciu profilowym umieść logotyp Twojej firmy, lub jak w moim przypadku; umieść tam swoje zdjęcie. To drugie rozwiązanie polecam tym, którzy stawiają na osobisty kontakt z klientem i chcą być utożsamiani z firmą, którą prowadzą. Zapewnij konsumentowi jak najwięcej dróg kontaktu z Tobą. Czasem sam numer telefonu nie wystarczy, więc dodaj możliwość kontaktu drogą E-mail oraz odnośnik na stronę na Facebooku. I najważniejsze: Twoja zawartość.

Staraj się, by profil firmowy żył, dodawaj regularnie nowe materiały. Użytkownik Instagrama nie trafi do Ciebie, jeśli najpierw nie zobaczy tego co mu oferujesz w aktualnych postach. Nie twórz też za dużo zawartości: nikt nie chce być zasypywany ciągle informacjami o Twoich innowacyjnych produktach i wyjątkowych ofertach. Codziennie produkowane materiały lepiej zostawić na relacje.

Instagramowe Hashtag, czyli klucz do konwersji

Hashtagi to popularna wśród użytkowników Instagrama metoda na wyszukiwanie nowych zdjęć i profili o podobnej tematyce. „Otagowane” posty są wyświetlane po wpisaniu nazwy danego hashtaga w wyszukiwarce. To Instagram wykreował modę na ten typ powiązania wartości, które przejęło od niego wiele innych aplikacji i portali społecznościowych. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie oznaczanie postów.

Przede wszystkim należy dobrze dobierać hashtagi. Oznaczanie zdjęcia przedstawiającego danie lokalnej knajpki popularnym hashtagiem #instafood, spowoduje że ten post zniknie przytłoczony tysiącami innych zdjęć i nie trafi do odpowiednich użytkowników. W przypadku nowej marki lepiej skupić się na lokalnych oznaczeniach, na przykład nazwie miejscowości, a hashtagi „globalne” niech służą jedynie jako dodatek.

Oczywiście wraz z rozwojem profilu można eksperymentować z bardziej ogólnymi hashtagami, by sprawdzić jak wpłyną one na zasięg Twoich postów.

Z drugiej strony nie warto przesadzać z różnorodnością hashtagów. Instagramowy algorytm wychwytuje użytkowników, którzy przy pomocy popularnych hashtagów próbują sztucznie zwiększyć zasięg swoich zdjęć.

Po zgłoszeniu takiego zdjęcia przez użytkownika, w najlepszym wypadku algorytm obetnie zasięgi Twojemu profilowi, w najgorszym zawiesi Twoje konto czasowo lub na stałe. Dlatego zachęcam Ciebie do zapoznania się dogłębnie z regulaminem serwisu, by uniknąć takich nieprzyjemnych sytuacji.

Relacje na Instagramie

Relacje i transmisje na żywo są szczególnie pomocne gdy organizujesz różnego typu wydarzenia i chcesz je promować na Instagramie. Są one zapisywane na 24 godziny, a po ich ustaniu znikają ze strony użytkownika.

Nie zaśmieca to też twojego insta profilu zdjęciami i informacjami, które po tygodniu przestaną być aktualne i odwrócą uwagę użytkowników od tego, co masz im do zaoferowania.

Siłą relacji jest to, że może łączyć w sobie zdjęcia oraz filmy. Staraj się korzystać w jednej relacji z kilku typów materiałów, na przykład, zapowiedź wydarzenia, które organizujesz jako pierwsza część relacji i zdjęcie plakatu promocyjnego jako druga. Taka dywersyfikacja treści przykuje uwagę widza i nie znudzi go monotonią.

Dobra relacja w postaci filmu nie powinna trwać zbyt długo (10 – 15 sekund) lecz gdy masz do przekazania zdecydowanie więcej informacji, możesz ją podzielić na kilka krótszych segmentów. Staraj się również nie tworzyć relacji ze zbyt wieloma segmentami, mało kto wtedy obejrzy ją wtedy do końca.

Transmisje na żywo natomiast są idealne do przekazywania treści ,,na świeżo”. Opcja ta służy do nagrywania video, które jest transmitowane na żywo i komentowane na bieżąco przez widzów. Po ustaniu transmisji jest ona zachowana przez najbliższe 24 godziny w formie relacji.

Instagram: konto prywatne czy firmowe – co wybrać?

Tu dochodzimy do najważniejszej części artykułu: po co istnieje opcja stworzenia profilu firmowego na Instagramie?

Skupmy się na początku największym minusie konwersji konta prywatnego na firmowe; Instagramowy algorytm obcina znacząco zasięgi wyświetlania zdjęć. Praktyka ta jest znana wszystkim, którzy choć przez chwilę prowadzili stronę na Facebooku; chodzi o nakłonienie właściciela profilu do zainwestowania w reklamę na portalu.

Czy to od razu przekreśla ideę konta firmowego? Oczywiście że nie! W zamian za niższe zasięgi otrzymujemy potężne narzędzie analityczne, które pomoże dopasować zamieszczane na portalu treści do gustów naszych użytkowników. Dodatkowo dostajemy możliwość dodania danych kontaktowych, oraz wspomnianego wcześniej połączenia konta na Instagramie ze stroną firmy na Facebooku, co samo z siebie zwiększa szanse na dotarcie do nowych konsumentów.

Z konta prywatnego nie przeprowadzimy również kampanii marketingowej na portalu, co dla rozwijających się firm jest bardzo ważne.

Dzięki tym informacjom powinieneś bez przeszkód wkroczyć w biznesową sferę Aplikacji Instagram.

#powodzenia #zyczy @agencja_convertio


Kamil Marczyński

Właściciel agencji interaktywnej Convertio, oficjalny partner SalesManago, grafik. Specjalizuje się w tworzeniu stron i sklepów internetowych, które są szczególnie zoptymalizowane pod kątem sprzedażowym. Współpraca z wieloma trenerami sprzedaży i biznesu pozwoliła Kamilowi zdobyć zaplecze wiedzy marketingowej. Aktywnie dzieli się wiedzą na swoim blogu.

Masz pytanie? Chcesz napisać komentarz?

Skorzystaj z poniższej opcji :)

avatar