Jak napisać teksty na stronę internetową, aby zdobyć nowych klientów?

8 minut (prognozowany czas czytania)

Jeśli czytasz ten artykuł to prawdopodobnie nie wiesz jak napisać teksty na stronę internetową. Być może prowadzisz biznes na rynku lokalnym lub sprzedajesz usługi przez internet, dlatego chcę podzielić się z Tobą wiedzą na temat tworzenia właściwej oferty, aby zaciekawić czytelników. Chcę pokazać Ci w jaki sposób możesz napisać teksty na stronę internetową, aby było to dla Ciebie przyjemne i łatwe.

Wiedza, którą przekażę Ci w tym artykule pomoże Ci przede wszystkim usystematyzować całą ofertę, którą chcesz przekazać. Z pewnością zgodzisz się ze mną, aby potencjalny klient skorzystał z Twojej oferty to musi dowiedzieć się czym się zajmujesz. Dopiero wtedy jest w stanie zainteresować się Twoją marką. Nie interesujemy się markami sportowymi, jeśli nie angażujemy się w życie sportowe. Nie poznajemy najlepszych architektów w Polsce, jeśli nie interesujemy się budownictwem. Tak samo Twoi odbiorcy nie zainteresują się Twoją ofertą, jeśli nie będą odczuwali, że możesz im pomóc.

Czy zdarzyła Ci się kiedyś sytuacja, że chciałeś skorzystać z usług danej firmy, ale nie znalazłeś na stronie internetowej ważnych informacji? Wyobraź sobie, że Twoją stronę internetową odwiedza miesięcznie 1000 osób. Ile z nich przeczyta podstronę „Oferta”. Ilu z nich już do Ciebie nie powróci?

I tutaj trafiamy w sedno problemu. Jako przedsiębiorca powinieneś mieć opracowaną strategię promocji Twojej firmy, która pozwoli Ci realizować plan krok po kroku w zakresie pozyskiwania nowych klientów i budowania wizerunku. Oprócz planu w jaki sposób będziesz realizował marketing zorganizuj swoją firmę wewnątrz.

Dlaczego jest to niezbędne?

Strategia, o której pisze pozwoli Ci pracować w sposób zaplanowany. Odzyskasz spokój i komfort, ponieważ wszystkie czynności podejmowane w social media, na stronie internetowej, czy za pomocą reklamy zewnętrznej (np. bilboardów, plaktów) będą zmierzały do konkretnych akcji. Zawsze będą przemyślane i sensowne. Promocja firmy, która polega w dużej mierze na spontaniczności nie będzie tak efektywna jak zaplanowane akcje marketingowe.

Uporządkowanie struktury w Twojej firmie pozwoli na profesjonalną obsługę nowych i obecnych klientów. Pozwól, że wytłumaczę Ci więcej co zawiera się w tym punkcie.

Przypomnij sobie marki, które zapadły Ci w pamięci. Moim wzorem, który często przytaczam jest firma Apple, ponieważ bardzo lubię ich produkty oraz sposób w jaki komunikuję się z klientami. Apple przekazuje styl, jakość życia zamiast zwykłej oferty sugerującej, że klient powinien skorzystać z naszych usług niż konkurencji.

Jakie marki Tobie przyszły do głowy? Dlaczego je polubiłeś? Poniżej wypiszę kilka pytań, które powinieneś sobie zadać przed rozpoczęciem promocji firmy. Oto one:

  • Kim jest mój idealny klient?
  • Dlaczego może skorzystać z moich usług?
  • Dlaczego korzysta z usług konkurencji?
  • Co może zamówić w mojej firmie?
  • Ile średnio zostawia pieniędzy u konkurencji?
  • Jakie najczęściej usługi zamawia?
  • Co może go przekonać do mojej firmy?
  • Dlaczego powinien skorzystać z usług mojej firmy zamiast konkurencji?

Takich pytań jest o wiele więcej. Będę przygotowywał materiały, które będą wspierać Cię w planowaniu treści.

Chcę, abyś zapamiętał, że powyższe pytania pomogą wyklarować Twoją ofertę, aby była prostsza do przekazania.

Czy stworzyć teksty na stronę internetową może każdy?

Chciałbym poruszyć jeden problem. Nie każdy posiada „lekkie pióro”, bogate słownictwo lub zdolność przekazywania wiedzy, aby porywać tłumy. Jako przedsiębiorca skupiasz się na obsłudze klientów, pozyskiwaniu nowych odbiorców i prawdopodobnie nie znajdziesz czasu na napisanie tekstów. Może wydawać się to trudne lub odbierasz pisanie tekstów jako jedną z czynności, które nie przyniosą Tobie rezultatów.

Jeśli myślisz, że dobrze przygotowane teksty nie pomogą Ci w rozwoju firmy to jesteś w błędzie.

Dlaczego?

Po pierwsze – teksty, które publikujesz zostawiają ślad w internecie. Profesjonalnie przygotowane teksty wspomagają pozycjonowanie witryny, jeśli zawierają słowa kluczowe. Przez czytelne wyeksponowanie korzyści oraz proste zaprezentowanie oferty przyciągniesz klientów.

Po drugie – nie jest to zbyt czasochłonna i trudna praca. Sugerowałbym, aby napisanie tekstów na stronę internetową było dla Ciebie pretekstem do popracowania nad swoim biznesem i skierowanie swoich myśli na promocję.

Czas, abyśmy zabrali się do pracy. W poniższych krokach pokażę Ci od czego warto zacząć oraz podzielę się kilkoma zasadami tworzenia tekstów ofertowych. Jesteś gotowy?

1. Zbadaj konkurencję

Przeglądnij co najmniej 3 strony internetowe konkurencji. Rekomenduję, abyś poszukał firm z innego województwa, aby zebrać najbardziej szczegółowe porównanie. Wypisz na swojej kartce podstrony, które posiadają. Być może dominuje jedna spójna nawigacja, np. Strona główna / Blog / Cennik / Kontakt.

Rozglądnij się po wszystkich podstronach i wypisz wszystkie pozytywne rzeczy, którymi możesz się zainspirować.

2. Skonstruuj ofertę

Wiem, że poruszam teraz bardzo podstawowe kwestie, które powinien spełnić każdy przedsiębiorca. Jednak powtarzanie ciągle tego samego sprawia, że utrwalamy tą samą wiedzę i jesteśmy pewniejsi swojej profesji. Proponuję, abyś na czystej kartce wypisał wszystkie usługi, które świadczysz.

Gdy już wypiszesz wszystkie usługi, zastanów się jakie produkty lub usługi możesz dodatkowo zaproponować. Teraz wkraczamy w temat zwiększania sprzedaży, a konkretnie upsellingu. Będę nagrywał nowe materiały, dlatego wróć do tego artykułu za jakiś czas.

3. Skonstruuj podstrony ofertowe

Jeśli sytuacja na to pozwala to na stronie internetowej wygospodaruj jedną podstronę na opis jednej usługi. W ten sposób zyskamy więcej przestrzeni do umieszczenia oferty.

Z czego powinna składać się oferta?

Nagłówek

Nagłówek to może być np. szokująca informacja, która jest skonstruowana z dwóch do trzech znań, np.
„Główny Urząd Statystyczny szacuje, że na 2020 rok liczba polaków z otyłością wzrośnie 4 krotnie. Prawdopodobnie jest to spowodowane nieprawidłową dietą. Wiemy co zrobić, aby Twoja rodzina była zdrowsza poprzez witalną oraz oszczędną dietę.”

Zwróć uwagę, że w tym nagłówku skoncentrowałem się na ważnych cechach produktu, które są ważne dla potencjalnego klienta. Mowa o oszczędnej i witalnej diecie. Skupiłem się tutaj na wskazaniu tego co jest dla klienta najważniejsze.

Nagłówkiem może być również pytanie:
„Czy i Ty chcesz dołączyć do grona 2 tysięcy sportowców dbających o zdrowie swojej rodziny?”

W tym nagłówku ukierunkowałem się na regułę „nie chcę być sam”, czyli przyciągnięcie potencjalnego klienta do społeczności. Liczba „2 tysiące” informuje o większej społeczności. Sugeruje to nam, że naszą profesję wykonujemy profesjonalnie. Wskazuje na to ilość osób zaangażowanych.

Nagłówek to również zdanie typu:
„7 czynników wpływających na Twoje zdrowie”.
Przykucie uwagi do konkretów. Ważną rolę odgrywa cyfra. Podanie cyfry podnosi wiarygodność przekazywanych informacji.

Opis – wzbudzanie zainteresowania

​Tutaj ważne jest to, aby rozszerzyć tezę postawioną na początku, czyli ​napisać dlaczego jest to takie ważne, aby rozwiązać ten problem. Opis powinien zawierać co najmniej dwa, ale nie więcej niż cztery akapity. Napisz informacje, które utwierdzają czytelnika, że rozwiązujesz problem oraz dlaczego to rozwiązanie jest takie ważne.

Rozwiązanie – czyli co mamy i co możemy Ci dać

Tutaj opisujemy jaką posiadamy usługę na rozwiązanie tego problemu. Jasno określamy rozwiązanie, sposób realizacji usługi. Jest to również dobre miejsce, aby umieścić cenę. Ponadto warto zadbać o social proof, czyli dowód społeczny.

W jaki sposób zwiększyć skuteczność oferty?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Jest to metoda polegająca na przestawieniu Ciebie jako eksperta. Na pewno zgodzisz się ze mną, że odbiorcy wybiorą specjalistę, który skutecznie rozwiąże ich problem niż osobę, która dopiero rozpoczyna swoją drogę. Specjalista posiada doświadczenie, sukcesy i rekomendacje.
To właśnie rekomendacji użyjemy na podstronie oferty, aby poświadczyć skuteczność działania. Poproś obecnych klientów, aby dostarczyli dla Ciebie rekomendację ze zdjęciem, opisem. Upewnij się, że posiadasz zgodę na posługiwanie się ich wizerunkiem.

Pod koniec każdej podstrony warto postawić „wisienkę na torcie”. Tego właśnie będzie dotyczył czwarty punkt.

Wezwanie do akcji

Na zakończenie całej oferty umieść wezwanie do akcji, czyli komunikat, który wskaże odbiorcy wykonanie pewnego działania. Jeśli czytelnik zapozna się z ofertą i chciałby zakupić produkt to powinien mieć stworzoną jak najprostszą drogę do zamówienia, czy zakupu.

Pod koniec oferty poświęć jedno lub dwa zdania, aby powiedzieć klientowi co powinien zrobić, aby zostać prawdziwym klientem 🙂 Poniżej chcę zaprezentować przykłady:

  • Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji już teraz i zadzwoń pod numer: 123 123 123
  • Potrzebujesz naszego wsparcia? Wyślij wiadomość mailową lub zadzwoń pod numer telefonu: biuro@convertio.pl / 123 123 123
  • Jeśli chcesz zadbać o swoją kondycję zarezerwuj godzinny trening z trenerem personalnym. Zadzwoń pod numer: 123 123 123

Zacznij już teraz

Opisane przeze mnie czynności nie powinny zająć Ci dłużej niż kilka godzin, a jest to inwestycja w swoją firmę. Wyżej wymieniony model konstruowania oferty został w dużej mierze skopiowany z modelu AIDA. Więcej o modelu AIDA przeczytasz na podstronie Wikipedii. Możesz klikając w ten link przejść do krótkiego wyjaśnienia.

Jeśli masz pytania zadaj mi je w komentarzu. Z chęcią indywidualnie zasugeruję Ci najlepsze rozwiązanie.

 


Kamil Marczyński

Właściciel agencji interaktywnej Convertio, grafik. Specjalizuje się w tworzeniu stron i sklepów internetowych, które są szczególnie zoptymalizowane pod kątem sprzedażowym. Współpraca z wieloma trenerami sprzedaży i biznesu pozwoliła Kamilowi zdobyć zaplecze wiedzy marketingowej. Aktywnie dzieli się wiedzą na swoim blogu.

Masz pytanie? Chcesz napisać komentarz?

Skorzystaj z poniższej opcji :)