Jak zwiększyć sprzedaż? Oto 4 Powody Dlaczego Powinieneś Stosować up-selling

7 minut (prognozowany czas czytania)

W poprzednim artykule opowiadałem o sposobach zmodernizowania sklepu internetowego tak, aby klienci w prosty i szybszy sposób realizowali swoje zakupy. Wszyscy chcemy, aby pojawiało się coraz więcej klientów. Oczekujemy również, że nie będą nas spotykały przykre sytuacje w postaci wszelkich problemów technicznych. Jednak życie pokazuje, że regularnie musimy czuwać nad swoim biznesem, aby zapewnić mu progress.

Jeśli chcesz przeczytać artykuł poświęcony pięciu elementom, dzięki którym potencjalny klient szybciej opłaci zamówienie, to kliknij w link poniżej:
https://convertio.pl/5-elementow-ktore-ulatwia-klientowi-ukonczenie-zamowienia/

Pozostajemy w podobnym klimacie. Pokażę Ci sposób na dodatkowe generowanie sprzedaży. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć zyski w sklepie internetowym bez poświęcania większych funduszy, to mam dla Ciebie rozwiązanie.

Kiedy chcesz pozyskać nowych klientów, możesz podjąć różnego rodzaju działania. Jednym z przykładów jest przeprowadzenie kampanii w Google Adwords. Innym przykładem jest wysłanie wiadomości z informacją o promocji do swojej bazy mailingowej. To słuszne działania i podejmuje je niemal każdy przedsiębiorca. Czynności marketingowe tego rodzaju można mnożyć, na przykład: kampania na Facebooku, czy nawet pozyskanie partnerów w zamian za prowizje.

Warto jednak zastanowić się, co zrobić, gdy pozyskasz ruch na swoją stronę. Co może sprawić, że klienci pozostaną na Twojej stronie dłużej lub dodadzą więcej produktów do koszyka?

Techniki, które opisuję poniżej polegają na maksymalizacji sprzedaży podczas jednego zamówienia.

Czym jest up-selling?

Up-selling jest metodą na zwiększenie wartości koszyka poprzez zakup droższego produktu niż dotychczas planowano.

 

Z perspektywy sprzedawcy up-selling działa tak, że oferujemy produkt droższy od tego, który klient miał zamiar kupić. Naszym celem jest zaproponowanie produktu/usługi z dodatkowymi korzyściami wprost proporcjonalnymi do dopłaty.

Z perspektywy klienta up-selling wygląda tak, że sprzedawca proponuje ten sam produkt z jedną różnicą. Produkt posiada możliwości, które wyglądają interesująco, jednak nie będzie możliwe posiadanie tych funkcjonalności w przypadku produktu, który klient sam chciał zakupić.

Czasami mam wrażenie, że klienci mają opory przed zgodzeniem się na dodatkową zapłatę, ponieważ od razu odczuwają, że jest to sprzedaż. Często obserwuję to w sklepach obuwniczych i odzieżowych, czy nawet spożywczych. W zakresie obowiązków i standardów pracy pracowników jest zadawanie pytań, które mają spowodować, że konsument zapłaci więcej. Jedni pracownicy robią to skuteczniej, inni mniej. Nie mniej jednak klienci to odczuwają.

Nieco inne emocje pojawiają się już w sklepie internetowym. Nie mamy kontaktu ze sprzedawcą face to face. Być może w umyśle potencjalnego klienta mogą uruchomić się mechanizmy, które zniechęcą go do zaktualizowania koszyka. Uważam, że w sklepie internetowym up-selling posiada więcej możliwości, ponieważ możemy wdrożyć go w różnych formach i miejscach. Tymczasem w sprzedaży bezpośredniej trzeba zachować większą rozwagę.

Czym się różni up-selling od cross-sellingu?

Cross-selling polega na zwiększeniu wartości koszyka poprzez dodanie produktów, które stanowią idealne uzupełnienie z produktem głównym.

Wyobraź sobie następującą sytuację: wchodzisz do swojej ulubionej galerii handlowej. Chcesz kupić sobie buty. Przeglądasz kilka par butów, spędzasz w sklepie już 30 minut. Po dłuższej chwili podjąłeś decyzję i przechodzisz do kasy.

Kasjerka przed pobraniem płatności, zadaje jedno pytanie: „Czy chciałby Pan zakupić spray, który zapewni butom większą trwałość?”

Tym jest cross-selling. W przypadku up-sellingu pytanie kasjerki brzmiałoby w ten sposób:

„W tak upalne dni proponuję, aby zakupił Pan buty w wersji „Summer”, ponieważ posiadają dodatkową przestrzeń na ochłodzenie stóp. Wyglądają one tak samo, ale posiadają dodatkowe korzyści. Cena ich jest większa jedynie o 70zł. Proszę powiedzieć, czy dokonujemy zamiany.”

Doskonałym przykładem cross-sellingu jest mój ulubiony sklep iSpot.pl. Przechodząc do kategorii produktu, np. Macbook Pro, a następnie klikając w przycisk „Dodaj do koszyka”, pojawia się okienko z proponowanymi produktami, które stanowią rolę uzupełniającą. Nikt przecież nie kupuje samej licencji Microsoft Office dla systemu Mac, jeśli nie posiadał do tej pory macbooków.

Jeśli natomiast ktoś chciałby kupić sam pakiet Microsoft Office, to właśnie ten produkt będzie występował jako główny, zamiast obecnego Macbooka Pro. W sekcji „Polecane produkty” mógłbyś dodać zapewne słuchawki, myszki czy klawiatury.

Zachęcam Cię do tego, abyś przetestował „na żywo” jak działa ten mechanizm: Przejdź do sklepu iSpot.pl

Poznaj 4 korzyści wdrożenia up-sellingu i cross-sellingu

  • Bezpłatne lub tanie wdrożenia
  • Zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia większych inwestycji
  • Klienci nie mają oporów z dodawaniem do koszyka tanich produktów lub dopłaceniem do wersji premium
  • Uzyskujesz większe zamówienia, podczas gdy koncentrujesz się na pozyskiwaniu nowego ruchu

Widzisz, kiedy planujesz działania promocyjne, powinieneś przygotować swoją platformę tak, aby wykorzystać 100% możliwości, które posiadasz obecnie.

Jak zwiększyć sprzedaż stosując tę jedną prostą technikę w biznesie lokalnym?

Będąc zatrudnionym we własnej firmie, możesz nie mieć czasu na promocję. Twoja firma opiera się na Twoim nazwisku, więc najlepszą promocją jest dobrze wykonana usługa. Praktycznym przykładem są salony kosmetyczne. Można zaobserwować w nich bardzo szybki wzrost oraz spadek klientów, zależnych od rekomendacji.

Chciałbym pokazać Ci, jak w prosty sposób możesz zwiększyć wartość zamówienia, jeśli Twoja oferta opiera się w większości na usługach.

Wyobraź sobie, że prowadzisz lekcje nauki śpiewu. Godzina Twojej pracy kosztuje 45 złotych. Posiadasz zabukowany terminarz na najbliższe 2 miesiące. Co możesz zrobić, aby zwiększyć swoje przychody nie poświęcając dodatkowej ilości czasu i pieniędzy?

Możesz zachęcać swoich podopiecznych to zakupienia książki lub instrumentu w sklepie o nazwie XYZ. Zakładając, że masz umowę programu partnerskiego ze sklepem, to w zamian za proste rekomendacje otrzymujesz prowizje.

Alternatywnym sposobem na zwiększenie dochodu jest wprowadzenie programu partnerskiego u swoich klientów. O zastosowaniu programu partnerskiego planuję napisać więcej artykułów w przyszłości, dlatego nie będę rozszerzał teraz tego zagadnienia.

Jak zwiększyć sprzedaż we własnym sklepie internetowym stosując up-selling lub cross-selling?

Wiele modułów jest bezpłatnych. Dlatego powinieneś mieć wdrożone te moduły nawet od samego początku. Nie powinieneś z tym zwlekać. Wybrałem te wtyczki, które moim zdaniem sprawdzą się najlepiej:

WooCommerce:

W WooCommerce istnieje możliwość podlinkowania produktów tak, aby wyświetlały się one jako sugerowane. Jeśli przejdziesz do edycji konkretnego produktu, to w zakładce „Powiązane produkty” znajdą się opcje up-sellingu i cross-sellingu.

Możesz skorzystać również z wtyczki:

Easy Up-sell (bezpłatna wtyczka)

Przeglądaj wtyczkę

lub modułu WooCurve.com

Zobacz szczegóły

PrestaShop:

Moduł „Upsell Products – Push on Cart” (koszt 50 euro)

Zobacz szczegóły

Moduł „Sugessted Product in Cart – Cross-selling” (koszt 40 euro)

Zobacz szczegóły

Czas działać

Mam nadzieję, że uświadomiłem Ci, jak ważną rolę odgrywa up-selling. Chcę Cię zainspirować do wdrożenia takich funkcjonalności i śledzenia zmian. To okazja do pozyskania dodatkowego dochodu bez dużych inwestycji.

Jeśli masz jakiekolwiek pytanie związane z wdrożeniem wtyczek, zadaj je w komentarzu.

 


Kamil Marczyński

Właściciel agencji interaktywnej Convertio, oficjalny partner SalesManago, grafik. Specjalizuje się w tworzeniu stron i sklepów internetowych, które są szczególnie zoptymalizowane pod kątem sprzedażowym. Współpraca z wieloma trenerami sprzedaży i biznesu pozwoliła Kamilowi zdobyć zaplecze wiedzy marketingowej. Aktywnie dzieli się wiedzą na swoim blogu.

0
0
vote
Article Rating

Masz pytanie? Chcesz napisać komentarz?

Skorzystaj z poniższej opcji :)

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
O mnie
Kamil Marczyński

Pomagam przedsiębiorcom skuteczniej sprzedawać w internecie. Chciałbym, abyś na moim blogu znalazł swoje miejsce. Na blogu dzielę się wiedzą dedykowaną każdemu przedsiębiorcy, któremu zależy na promocji swojej marki w sieci...

więcej o mnie