Jaki autoresponder wybrać? - Lista najpopularniejszych rozwiązań w Polsce - Convertio - Agencja Interaktywna

Jaki autoresponder wybrać? – Lista najpopularniejszych rozwiązań w Polsce

Autoresponder jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanym w marketingu internetowym. Za jego pośrednictwem, możesz budować relację z subskrybentami, gromadzić bazę potencjalnych klientów, sprzedawać na większą skalę i do większej grupy odbiorców.

W tej serii artykułów chcę przedstawić co możesz osiągnąć, dzięki autoresponderom. Chcę pokazać Ci jak technicznie konfigurować takie systemy, abyś był świadomy wszystkich dostępnych opcji. Wytłumaczę Ci dlaczego powinieneś budować swoją bazę mailingową, w jaki sposób to zrobić i jak technicznie zorganizować integrację między autoresponderem, a Twoją witryną.

Dzisiaj chcę przedstawić Ci rozwiązania, które są najpopularniejsze na polskim rynku. Zdaję sobie sprawę, że jest to tak duży temat, że nie zakończę opisywać wszystkich możliwości w jednym artykule. Głównym moim celem jest sporządzenie listy najpopularniejszych autoresponderów, które są dostosowane na polski rynek. Zamieszczam też tutaj moje osobiste doświadczenia w pracy z tymi systemami.

Jak działa autoresponder?

Wyobraź sobie, że chcesz przeprowadzić promocję w okresie Świąt Bożego Narodzenia w swoim salonie fryzjerskim. Jak wysłać masowo taki komunikat, aby poinformować o promocji? Posiadając autoresponder możesz automatycznie ustalać wysyłkę wiadomości email lub sms do szerokiej grupy odbiorców jednym kliknięciem. W systemie gromadzisz subskrybentów, czyli potencjalnie przyszłych klientów.

Autoresponder automatyzuje Twoje czynności. Wyobraź sobie jeszcze raz, że prowadzisz salon fryzjerski. Chciałbyś wysłać dedykowaną ofertę tylko dla kobiet. Jeśli do tej pory gromadziłeś dane ręcznie to możesz importować maile do autorespondera i ustalić automatyczynie wysyłaną wiadomość sms o promocji, która będzie trwała do końca tygodnia.

Możesz ustawiać różne opcje wysyłki, np.:

  • serię 3 maili (jeden po zapisie, drugi po 2 dniach po zapisie, trzeci po 3 dniach po zapisie)
  • jeśli klient dokona udanej sprzedaży w sklepie internetowym
  • jeśli klient nie odebrał pierwszego maila
  • i wiele, wiele więcej

Kiedy możesz zastosować autoresponder?

Zawsze. Musisz wiedzieć, że autoresponder jest jednym z narzędzi do zrealizowania strategii promocyjnej. Jest to rozwiązanie techniczne, które należy odpowiednio ustawić, aby przynosiło dobre owoce.

Im szybciej i profesjonalniej zaczniesz budować bazę mailingową, tym prędzej pojawi się więcej osób w liście mailingowej.  Nie polecam, abyś zakończył swoją przygodę na rejestracji konta w autoresponderze i umieszczenia formularza na stronie. Wtedy możesz zapomnieć o zadowalających efektach. Prowadząc bazę mailingową powinieneś dostarczać użytkownikom wartość, za którą będą Ci wdzięczni.

Budowanie bazy klientów nie odbywa się tylko i wyłącznie przez internet. Jeśli prowadzisz firmę usługową i jesteś ograniczony lokalizacją, ponieważ świadczysz usługi stacjonarnie to również możesz rozważyć zautomatyzowanie procesów pozyskiwania klientów i budowania z nimi relacji.

Teraz weź sobie kartkę i wypisz problemy Twojego idealnego klienta. Na tej podstawie przygotuj dla niego wartość, z której będzie mógł skorzystać. Przygotuj tą wartość np. w postaci ebooka, audiobooka i udostępnij po zapisaniu się przy użyciu formularza.

Abyś mógł zdefiniować precyzyjnie profil idealnego klienta, przesłuchaj trzy filmy wideo, w których Paweł Danielewski dokładnie poprowadzi Cię przez ten proces: Kliknij tutaj, aby przejść do artykułu.

Jakie są dostępne rozwiązania w Polsce?

Chcę podzielić się z Tobą narzędziami, które poznałem w ostatnich 2-3 lat. Każdy z nich ma swoje zalety, ale też wady. Warto zapoznać się z funkcjami, jakie posiadają poszczególne autorespondery, aby wybrać ten właściwy.

Musisz ocenić konkretne narzędzie pod kątem ceny i funkcjonalności. Może zaistnieć sytuacja, że w pierwszym miesiącu subskrybcji zgromadzisz ponad 1 tysiąc osób. Może być również sytuacja, że przez 6 miesięcy od rejestracji zdobędziesz tylko 100 subskrybentów. Pakiety cenowe często są uzależnione od ilości użytkowników w bazie adresowej. Zachęcam Cię, abyś przejrzał oferty poniższych narzędzi i rozsądnie zadecydował co będzie dla Ciebie najlepsze.

Jeśli masz jakiekolwiek pytanie na temat wyboru autorespondera to napisz mi je w komentarzu. Każdy komentarz czytam uważnie i jeśli nie odpowiem na niego szybko to proszę przypomnij mi się.

Cenną rzeczą, za jaką będę Ci wdzięczny to, żebyś podzielił się już obecnymi doświadczeniami z korzystania z autoresponderów. Być może dowiem się coś, na co nie zwróciłem do tej pory uwagi i pomoże to innym czytelnikom.

Getresponse

To jeden z najczęściej wybieranych, ale również jeden z najdroższych autoresponderów na rynku. Ma on wiele przydatnych funkcji, do których należy ustawianie różnych konfiguracji i planowania wiadomości, czy możliwość importu kontaktu z 16 różnych miejsc i system automatyzacji marketingu.

Getresponse posiada wachlarz innych rozwiązań do automatyzacji biznesu, jak np. CRM, oprogramowanie do organizowania webinarów, czy kreator LandingPage.

Powiem Wam szczerze, że miałem okazję pracować z tym systemem. Nie byłem zadowolony pod kątem wyglądu panelu administracyjnego. Miałem trudność z poprawieniem wiadomości na koncie, w którym było wdrożonych już wiele kampanii.

Jaki z tego wniosek?

Zwróć tylko uwagę na temat łatwości obsługi konta. Jest to bardzo ważne, abyś intuicyjnie potrafił wykorzystywać większość funkcji bez ciągłego korzystania ze wsparcia technicznego. Dlaczego miałbyś tracić czas, jeśli możesz coś zrobić samodzielnie i szybko?

Cena w zależności wybranego pakietu waha się od 49 do 1499 zł. Przez miesiąc dostępna jest bezpłatna wersja testowa. Według mnie cena jest sprawiedliwa. Natomiast z drugiej strony nie generuj sobie zbyt dużych kosztów na sam początek. Musisz zdecydować czy opłaca Ci się korzystać z Getresponse.

FreshMail

Jeden z kilku największych graczy w Polsce. Jego atutem jest dość wysoka funkcjonalność, ciekawe szablony wiadomości oraz dostęp do statystyk. Program jest prosty i intuicyjny. Możesz liczyć, że za jego pośrednictwem dokonasz szybkiej wysyłki maili, które są ważne w danym dniu np. życzenia świąteczne czy informacje o promocji.

Na stronie FreshMail znajdziesz bazę wiedzy. Eksperci dzielą się wiedzą, którą możesz zastosować u siebie przy współpracy z ich systemem.

Cena uzależniona jest od ilości odbiorców. Najtańsze rozwiązanie to koszt 50 zł, co w przypadku firm o rozwojowej bazie kontaktów jest w zupełności wystarczające. Najdroższy pakiet wynosi 1400 zł.

 

SalesManago

To zaawansowany autoresponer, który pozwala na identyfikację osób odwiedzających stronę oraz monitorowanie ich działań, jak i dokonywanych przez nich transakcji. Pozwala na dostarczanie spersonalizowanych ofert, wysyłki wiadomość po dokonaniu wybranych akcji na stronie internetowej i wiele więcej.

Narzędzie cały czas jest ulepszane. Ostatnio wprowadzonymi rozwiązanymi są kreator treści dynamicznych oraz spersonalizowanych banerów. Na uwagę zasługuje również funkcjonalność, jaką jest uproszczona kreacja procesów marketingowych. Zastosowanie tej ostatniej funkcjonalności pozwala na szybkie tworzenie nowych maili jak ich wygodne testowanie.

Najczęściej wybierany przez użytkowników pakiet kosztuje 149 zł. Jest jednak możliwość skorzystania z tego narzędzia za darmo do 1000 adresów w bazie mailingowej.

GetAll

To rozwiązanie dla osób, które cenią proste użytkowanie i nie są wybitnie sprawne technicznie. Jego zaletą jest możliwość spersonalizowania wysyłanych e-maili. Rozwiązanie to można określić jako system, który ma służyć zwiększeniu sprzedaży oraz zoptymalizowaniu różnego rodzaju akcji marketingowych, prowadzonych przez Twoją firmę.

Można powiedzieć, że narzędzie to oferuje coś więcej niż klasyczny e-mail marketing – pozwala na skuteczną promocję strony przechwytującej, co znacznie podnosi współczynnik efektywności. Maile są wysyłane szybko, a dostępne statystyki pozwalają na szczegółowe analizy, co przekłada się na zyski firmy.

Koryzstając z GetAll masz dostęp do Akademii, którą prowadzi Mirosław Skwarek. Możesz zapisywać się na webinary i kursy przeprowadzane przez twórcę GetAll. Jest to ważne, jeśli chcesz nauczyć się w jaki sposób rozwijać swój email marketing.

Mail2Day

Pewnego rodzaju nowością na rynku wśród autoresponderów jest Mail2Day. Jest to narzędzie, które jest stale rozwijane i rozbudowywane. Do jego zdecydowanych atutów należą funkcję sms / vms oraz dobre warunki cenowe. Cena w pakiecie standard wynosi 47 zł miesięcznie. Na uwagę zasługuje wygodny dostęp do statystyk oraz integracja z kanałami social media. Do innych zalet tego programu należą:

  • Zautomatyzowany system wiadomości kolejkowanych
  • Możliwość wysyłania wiadomości SMS i VMS
  • Opcja importu bazy mailingowej
  • Marketing wirusowy

MailerLite

Moim zdaniem, także na szczególną uwagę zasługuje Mailerlite. Najczęściej ten autoresponder polecam moim klientom. Tym, co pozytywnie zaskakuje już na pierwszy rzut oka, jest bardzo przystępna cena, która sprawia, że ten autoresponder pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji. I co istotne, nie odbiega jakością od innych droższych narzędzi tego typu. Jest czytelny, prosty w obsłudze, dostępny w polskiej wersji językowej.

Jako szczególne jego zalety można wskazać:

  • Intuicyjny w obsłudze edytor szablonów graficznych
  • Możliwość testowania A/B w celu uzyskania odpowiedzi na pytanie, jaka wersja e-maila najlepiej oddziałuje na odbiorców
  • Opcja śledzenia czytelników newslettera
  • Automatyczne wysyłanie maili zintegrowane np. z pojawiającymi się wpisami na blogu
  • Opcja wysyłania maili seryjnych.

Polecam przeczytać porównanie dwóch autoresponderów MailerLite z Getresponse: https://www.mailerlite.com/getresponse-alternative

Jest to najtańsza, a zarazem najatrakcyjniejsza oferta, z której do tej pory korzystam. Najtańszy pakiet to koszt 39 zł miesięcznie, a do 1000 subskrybentów wysyłka wiadomości jest darmowa.

Jaki autoresponder wybierzesz?

Mam nadzieję, że dobrze zaprezentowałem temat dostępnych oprogramowań dla Twojego email marketingu. W przypadku jakichkolwiek pytań napisz komentarz. Postaram się Tobie odpowiedzieć i doradzić co w Twoim przypadku będzie najlepsze.

Przeglądnij proponowane przeze mnie propozycje. Polecam skorzystanie z bezpłatnych wersji próbnych, aby wybrać autoresponder na bazie Twojego doświadczenia. Nie martw się jeśli w jednym z rozwiązań zgromadzisz już użytkowników. W dowolnej chwili będziesz mógł przenieść je do innego systemu.

Podejrzewam, że w następnych latach powstanie więcej rozwiązań. Być może będą one lepsze lub po prostu konkurencyjne. Będę starał się aktualizować tą listę i przedstawiać polecane narzędzia.

Potrzebujesz więcej informacji?